Jeg har stadigvæk fra festivalens side fået af vide oppefra at det er et Tysk firma som står for drift af systemet. Spændende til næste år, om man kan hitte en måde at aflytte på. Interessant emne.
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35 Sted: Bagsværd Indlæg: 2962
amh skrev ...
Jeg har stadigvæk fra festivalens side fået af vide oppefra at det er et Tysk firma som står for drift af systemet. Spændende til næste år, om man kan hitte en måde at aflytte på. Interessant emne.
Det var, som tidligere nævnt, det tyske firma Riedel Communications der brugte 6 midlertidige tilladelser i 424 MHz området. Der blev kørt ukrypteret TETRA, som det uden problemer lykkedes at aflytte med programmet SDR# med tilhørende TETRA plugins.
Riedel Communications har 6 midlertidige tilladelser, der udløber den 9/7, med sendeplacering på Darupvej i Roskilde. Det er givetvis dem, som der bruges på festivalen. Frekvenserne er:
424,475 424,525 424,600 424,875 424,925 424,975
Jeg har nu endelig fået bekræftet at det er Riedel Communications som står for Roskilde Festival radio infrastruktur, og at der er nye radioer med i år. Den radio som vil blive benyttet i år er en Motorola MXP600. Dette er bekræftet.
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35 Sted: Bagsværd Indlæg: 2962
MCB skrev ...
Jeg har nu endelig fået bekræftet at det er Riedel Communications som står for Roskilde Festival radio infrastruktur, og at der er nye radioer med i år. Den radio som vil blive benyttet i år er en Motorola MXP600. Dette er bekræftet.
Og en opslag i frekvensregisteret afslører frekvenserne. Riedel har følgende midlertige tilladelser med sendeplacering på Darupvej i Rosklilde:
Oprettet: man 30. jul 2012, 16:14 Sted: Denmark Indlæg: 173
Frekvenserne som Per beskrev sender med 10 W base og 5W mobil. Samme firma bruger frekvenserne nedenfor, men har først udløbsdato i 2030, så det er ikke sikkert de benyttes i Roskilde. Tilladelsen til disse er landsdækkende. 444.600 447.400 447.575 448.650 448.700 De sender kun mobil/mobil med 2,5 W .
Bliver spændende om det er Riedle næste år. Hele radionetværket gik ned fra lørdag til mandag hvor det virkede sporadisk - årsagen skulle eftersigende være GPS. At GPS funktionen var slået til på samtlige 1500 terminaler lagde det hele ned. Løsningen? Der skulle omkodes 1500 radioer - man kunne kode 5 ad gangen - UPS!!