Oprettet: ons 14. okt 2020, 16:37 Sted: Rødby Indlæg: 30
Jeg modtager meldinger fra Hovedstaden, Greve og Roskilde. men på det sidste har jeg ikke modtaget meget fra Lyngby, Gentofte, Gladsaxe og Ballerup udover en enkelt ABA i Ballerup i morges uden adresse. Er beredskab Øst ved at udfase Pocsag? De kører på samme frekvens som Nærum og Køge som heller ikke benytter Pocsag mere.
Det gør de flere steder.. Trekant Brand & Redning er holdt op med at skrive adressen så jeg forleden i tv..Der sad en pressefotograf der brændte hele aftenen af på at vente hvis nu Kolding skulle køre ud !!
De fleste brandvæsener går over til Swissphone ResQ eller C35 pagere - som kører på 4G nettet primært enten via sim kort eller e-sim - de gamle radiofrekvenser ligger i som backup men bliver KUN brugt i tilfælde af mobilnettet er nede. Tidligere blev alt sendt ud på både sim og pogsac samtidig (de steder hvor man allerede havde ResQ) - men kun en besked blev vist - nu bliver det KUN sendt ud på 4G. Det har ikke virket 100% alle steder da der kan være forsinkelse mm på mobilnettet