Min store mærkesag er misinformation. Jeg kan simpelthen ikke have det. Og grunden til at jeg spørger sådan, er at der er flere på foregående side, som har rettelser til nogle af de ting der bliver skrevet. Så det forekommer mig lidt som om noget af det der bliver skrevet, ikke nødvendigvis er faktuelt. Hvilket er lidt træls, da nogen måske kunne få den opfattelse. Jeg har selv tidligere skrevet nogle rettelser. Og når jeg lige skimter siden, ser jeg f.eks. at der bliver skrevet at der er 8 aktive Fennec (og så efterspurgt hvilke stel det er der er aktive). Men svaret er, at af de 12 stel, så er det kun P090 der ikke flyver længere.
Oprettet: søn 03. okt 2021, 17:28 Sted: Rødovre Indlæg: 37
Hej Alle.
Bemærk at der på alle mine indlæg under denne tråd "Opdatering af MIL Callsigns", vil blive sat en henvisnig til dette opslag, dette for at undgå misforståelser, men også for at undgå at slette de historiske info, som der henvises til i andre opslag.
Så er der et opdateret forslag til rettelser af "Kaldesignaler" under Militære fly pr. 19-02-2023
Oversigt over RDAF Fly: - SLETTET - der henvises til hjemmesiden milfly.dk under download, https://www.milfly.dk/pdf/Milfly.pdf - her findes en detaileret liste over det danske forsvars fly med reg. nr og hale nr. samt dato'er for hvornår de er modtaget og udgået.
Ang. Bekræftelser af Kaldesignaler Da der på nettet findes mange andre lister med Callsigns, har jeg som forsøg sat et årstal ud for kaldesignalet, eks [2023 tekst] for at vise hvornår de sidst er blevet bekræftet som brugt ? [2023 Live] = kaldesignalet hørt [2023 ADS-B] = Kaldesignalet set på ADS-B, Flightradar24, PlanePlotter eller tilsvarende [2023 List] = andre lister, websites [2023 DKSCAN] = de har været nævnt på [2023 Off.] = officel info eks Callsign nævnt på Forsvarets hjemmeside, eller fra landenes MIL AIP se dette eksemple fra Svenske Transport Styrelse https://www.transportstyrelsen.se/en/aviation/Airports--Air-Navigation-Services/ICAO-Three-letter-and-telephony-designators-callsign/
Som I kan se af listen, har jeg valgt at tilføje nogle af de kaldesignaler's som bruges i vores umiddelbare nærhed. som Sverige, Tyskland, Polen, Holland, Belgien og UK, . Skal de være med ? eller er der nogle der skal fjernes ? har I andre der skal tilføjes/rettes - alle forslag er velkomne.
I er naturligvis også meget velkomne til at sende info direkte i en mail til mig, så poster jeg det i listen.
Endnu engang stort TAK til dem som allerede bidrager med Kaldesignaler.