Oprettet: søn 03. okt 2021, 17:28 Sted: Rødovre Indlæg: 16
Hej Alle. Efter at have kikket siden med Militære Fly igennem, kan jeg se at der findes en hel del gamle Callsign's og jeg tænkte at vi skulle prøve at få bekræftet om de stadigvæk bruges ?
Følgende "Brugere" er blevet nedlagt iflg de data jeg kan finde. "BEERGLASS" og "HEADBAND" brugt af Kontrollere ved LAVAC, LAVAC blev nedlagt i 2004 "HORNTAIL" Esk 723 og "PHANTOM" Esk 726 begge Esk. blev nedlagt i 2005, da F-16 blev flyttet til Skrydstrup. "LADYBIRD" RH Skovhose Radaren ved Vordingborg blev nedlagt i 1998 "ICECAP" RH Bornholm blev nedlagt i 2002 "BLUELIGHT" RH Skagen, blev nedlagt i 2003 "MARKTIME" CRC Vedbæk, nedlagt blev nedlagt i 2005 Er der nogen af jer, som har hørt ovenstående Callsigns efter 2006 ? Hvis ikke kan vi be Per om at fjerne dem fra listen ! Der er stadigvæk en del Callsign's på listen og nogle er også nævnt under "Diverse frekvenser", disse kunne det også være godt at få bekræftet at de bruges ! bla. BIRDSONG, CRAVEN, WINDMILL, WINDSHILD, LONGLEG, SPOTCHECK, GOLDSTAR, TINBOX osv.
Jeg kan bekræfte at have hørt kald fra eller til: "MOONBEAM" - RDAF F-16 (uden Silver ell. Purple) "SKYLIGHT" - CRC Karup "TIGER" - RDAF F-16 - lidt uskikker om de kun blev brugt ved øvelsen i Aalborg, eller det bruges regelmæssigt !
og jeg har følgende tilføjelser: "MERLIN ##" - EH-101 SAR duty "STRONGHOLD" - CRC Karup's Redundant kapacitet at Bunker 1100, Karup "GOTHAM" - "Mobile Control and Reporting Centre" MCRC - Karup
Følgende 2 Callsign's er de eneste CRC som er nævnt i Tysklands MIL AIP (https://www.milais.org/) "LONESHIP" - CRC Erndtebrück "SUNRISE" - CRC Schoenewalde
I UK scanner kredse samt TV udsendelser, nævnes disse 2 CRC stationer i UK "BLACKDOG" CRC Scampton, UK "HOTSPUR" - CRC Boulmer, UK
Det er kun Longleg & Tinbox,som stadig bruges ud af de 8,som du har der.. Hverken Birdsong,Craven,Windmill,Windshield,Spotcheck eller Goldstar bruges mere .. Hvertfald ikke hvad der er hørt i det Sønderjydske !! De normale C/S for F-16 er Tiger & Hammer.. Og så kan Merlin også skifte C/S til Rescue** Hvis den er på SAR mission !!
Tak "nummer585" for opdateringen. (Jeg samler sammen og sender en opdatering til Per.)
ang. F-16 må "HAMMER" være ESK 727 og "TIGER" ESK 730, er det korrekt ?
I dokumentationen SAR Danmark bind I og II fandt jeg at: "CRYSTAL PINK" bruges af JRCC som Kaldesignal til Fly, ellers bruger de "DANISH RESCUE" Danske militære fly og helikoptere bruger "RESCUE" + halenummer DEFENDER (FHV) "PATROL XX" eller "RESCUE XX" Flyverhjemmeværnets Fly Britten-Norman Defender BN-2B-26, har civile registeringer OY-FHA="PATROL 01" og OY-FHB="PATROL 0"2. Er der nogen der har hørt om de altid bruger callsignet PATROL XX eller det civile OYFHA / OYFHB ?
Det er for mit vedkommende ikke til at sige,hvilken Esk der er oppe.Det blir ikke sagt under deres Depart. Crystal Pink er aldrig blevet nævnt hernede hvorimod Rescue XX eller Merlin XX tages i brug hver eneste gang en Helicopter går i luften .. Danske Militærfly & Helicoptere blir ikke kun kaldt Rescue + halenummer.. Vores Hercules flyver under C/S Longleg, og vores Learjet & Challenger-Bombadier går normalt under DAF xx.. FHV flyver med C/S Patrol xx,når han går i luften.. Det ville hjælpe dig,hvis du startede med,at benytte Plane Plotter,for så vil du kunne se deres rigtige C/S og HEX code.. Det er jo kun Longleg & FHV,som blir vist på evt ADS-B Exchange
Tak nummer585 - PlanePlotter har jeg hørt omtalt før - så jeg har lige prøvet at downloade programmet, men de 21 dages gratis test virker kun med egen "reciever" - det må jeg kikke på senere når der er mere tid. Lige nu er jeg ved at gennemgå og opdatere min gamle database over callsigns og Freq (fra før 2006). Endnu engang tak for opdaateringer / info
Oprettet: ons 20. aug 2008, 21:58 Sted: Midtjylland Indlæg: 384
nummer585 skrev ...
Det ville hjælpe dig,hvis du startede med,at benytte Plane Plotter,for så vil du kunne se deres rigtige C/S og HEX code.. Det er jo kun Longleg & FHV,som blir vist på evt ADS-B Exchange
PlanePlotter er et rimeligt tungt program at anvende - og fokus ligger rigtigt meget på England
Et godt alternativ er adsbexchange.com, der også viser både csigns, ICAO koder og ikke mindst - mill fly Feeder man til dem, får man tillige en reklamefri adgang til deres system - adsbexchange.com dækker det meste af verdenen
Deres FAQ kan findes her : link Et færdigt, velfungerende PI image kan findes her : link
Hej Alle. Var der nogen der hørte Callsignet for den danske Merlin helikopter som var over midt jylland i dag. på ADS-B står callsign som "TH16" ??? TH kunne være = THUNDER,THOR,THIEF eller noget helt andet ...
John.. Du nævner NORSEMAN & GUNSLINGER som C/S for F-16.. De er ikke hørt her i de snart 6 år,hvor jeg har scannet i det Sønderjydske..?? Og så skriver du,at TINBOX blir brugt af vores F-16 fra Skrydstrup.. Det har intet på sig,da det er vores T-17,som bruger dette C/S.. Det ærger mig lidt,at der blir hevet evt gamle C/S ind,når vi er ved,at lave noget nyt & opdateret, da det bare frembringer misinformation..
Oprettet: ons 20. aug 2008, 21:58 Sted: Midtjylland Indlæg: 384
nummer585 skrev ...
Du nævner NORSEMAN & GUNSLINGER som C/S for F-16.. De er ikke hørt her i de snart 6 år,hvor jeg har scannet i det Sønderjydske..?? Og så skriver du,at TINBOX blir brugt af vores F-16 fra Skrydstrup.. Det har intet på sig,da det er vores T-17,som bruger dette C/S.. Det ærger mig lidt,at der blir hevet evt gamle C/S ind,når vi er ved,at lave noget nyt & opdateret, da det bare frembringer misinformation..
Jeg bøjer mig i støvet, det er T-17 der bruger csign TINBOX
NORSEMAN & GUNSLINGER bruges af F16 / JTAC under øvelser - så det vel nogenlunde korrekt ...