Oprettet: tir 22. nov 2011, 18:27 Sted: Sjælland Indlæg: 87
Jeg har en Swissphone DE925 til salg. Den er pt. kodet til 168.300. Men som Storno skriver, så kan han kode den om. Der står 167.8875 på en label når man åbner den. Du kan event. Skruve en privat besked.
Hej RH Ja kodningen af en pager der flytter frekvensområde er langt den mindste del i det, når en pager skal flytte centerfrekvens og det lille område den kan arbejde over, så skal man mekanisk i gang med trimme / justere den ind til det nye ønskede område, så det er ikke lige en 10 minutters opgave med blot lidt kodning ...men måleinstrumenter , manualer og skruetrækkeren må frem i lyset her.. Mvh Storno
Hej Jeg tror faktisk de virker over hele f.eks VHF 2M båndet, har ikke kunne finde nogen steder i servicemanualen hvor de beskriver flere modeller eller forskel på dem , og jeg har flyttet flere fra 168,xxx til 163,xxx og det har virket fint nok, så jeg kan ikke tro andet end at de også fint klare 160,xxx MHz. Mvh Storno
Hej Nej på de moderne pagere er det ikke et krystal der skal skiftes , de er progamerbare , men det er jo en modtager der knap har nogen antenne , så derfor indskrænker man deres modtager område for lave dem så skarpe og langøret som muligt, derfor det her forholdsvis lille område de kan programmeres over .... Så det man gør er flytte det her område og så laver man den langøret i det nye område ..... Så det er en fysisk justering af pageren, og det kræver nogle specielle instrumenter nogle ultra små trimnøgler , og et godt syn og en ordentlig lupkampe , så er det muligt som menneske og arbejde med den moderne smd teknik der er i en pager nu om dage ;-). Mvh Storno
Hvilke muligheder har man hvis man har fået sådan en pager ? Er igang med at sætte mig lidt ind i funktionerne og mulighederne. Skal pageren være på en præcis frekvent til det pågældende område eller hvordag ? :)