bullet Forside
bullet Links
bullet Forum
bullet Software
bullet Scanner FAQ
bullet Lovgivning
bullet Tips, tricks, mods mv.
bullet Forudsigelse af radioforhold
bullet Seneste opdateringer
bullet Arkiv over gamle nyheder
bullet DSI Classic

Forums
Dansk Scanner Information :: Forums :: Scannere og radiokommunikation :: Software

<< Forrige emne | Næste emne >>
Afkodning af MotoTRbo / Langelandsfestival
Bestyrer: Per H. Nielsen, Alex Tiedemann, dkscan_test, admin
Ophavsmand Indlæg
sikorsky
lør 21. jul 2012, 13:52
Registeret medlem #631
Oprettet: søn 21. maj 2006, 14:44
Her er info for folk der kunne tænke sig at lytte til digitale signaler (IKKE sine !!)
Det er en forudsætning at have en scanner med discriminator output.

Her link kan hentes programmet der kan afkode bl. a MotoTRbo - hent filen "Windows port"

Hent dernæst denne pdf vejledning link - og følg den NØJE.

Når man vil afkode tale fra Langelandsfestivallens MotoTRbo - er det inverteret dmr - derfor skal der i kommandopromtlinien tilføjes et "-xr"

I mit tilfælde er det således "C:\dsdforwin\dsd -xr" der skal i kommandopromtlinien.

De digitale MotoTRbo - frekvenser på Langelandsfestivallen er 461,9125 (Kanal 2 - HS / Ledelsen) + 462,3625 (samarit / brandvagter) som er lejet af radioudlejning.dk som sædvanlig.
På den analoge side er frekvensen 462,3375 - med ctcss 167,9 til CC ( Camp control) - og 462,3125 (kanal 1) med ctcss 173,8 som bruges af natte- hegns og portvagter

[ Redigeret søn 29. jul 2012, 12:12 ]
Tilbage til toppen
sikorsky
søn 22. jul 2012, 11:01
Registeret medlem #631
Her er link til Ian Wrath´s glimrende java baserede program som afkoder farve kode, talegrupper, time-slots og ALT på MotoTrbo / DMR !!
Og her er link til hjælp til programmet
Tilbage til toppen
Peter Weise
tor 26. jul 2012, 16:10
Registeret medlem #3835
Oprettet: man 03. aug 2009, 08:28
Sted: Lyngby
Jeg har læset lidt om det software men der har ikke været noget til Windows. Det ser jeg så nu der er kommet.
Er der nogle der har erfaringer med det og kan fortælle lidt om kvaliteten af det der afkodes.
Det er tilsyneladende ligemeget hvilken Tale gruppe og colercode der bruges - hvis jeg har forstået det rigtigt.
Hvad hvis der tales samtidig på Timeslot 1 og 2, kan programmet så skifte med at afspille slot 1 og 2 ?
Tilbage til toppen
sikorsky
fre 27. jul 2012, 15:59
Registeret medlem #631
Hvis man får programmet justeret lige efter bogen - dvs som i vejledningen - lydstyrken på line in på 6-7 % - så kører det fantastisk - knivskarp digital lyd - jeg har kommando promten kørende øverst - og Ian Wrath´s java program nederst - her kan man se kvalitet af signalet, farvekode, timeslots - og talegrupper - og radio id på dem der snakker !!!
Så vidt jeg ved kører Parken entertainment også på MotoTRbo - så her er også noget at høre.
Yderligere kan programmet jo afkode stort set alt andet end TETRA - incl. Motorolas Astro digitale standard - denne anvendes dog ikke ret meget i DK.
Tilbage til toppen

Gå til:     Tilbage til toppen

Syndiker dette emne: rss 0.92 Syndiker dette emne: rss 2.0 Syndiker dette emne: RDF