Her er info for folk der kunne tænke sig at lytte til digitale signaler (IKKE sine !!) Det er en forudsætning at have en scanner med discriminator output.
Her link kan hentes programmet der kan afkode bl. a MotoTRbo - hent filen "Windows port"
Hent dernæst denne pdf vejledning link - og følg den NØJE.
Når man vil afkode tale fra Langelandsfestivallens MotoTRbo - er det inverteret dmr - derfor skal der i kommandopromtlinien tilføjes et "-xr"
I mit tilfælde er det således "C:\dsdforwin\dsd -xr" der skal i kommandopromtlinien.
De digitale MotoTRbo - frekvenser på Langelandsfestivallen er 461,9125 (Kanal 2 - HS / Ledelsen) + 462,3625 (samarit / brandvagter) som er lejet af radioudlejning.dk som sædvanlig. På den analoge side er frekvensen 462,3375 - med ctcss 167,9 til CC ( Camp control) - og 462,3125 (kanal 1) med ctcss 173,8 som bruges af natte- hegns og portvagter
Her er link til Ian Wrath´s glimrende java baserede program som afkoder farve kode, talegrupper, time-slots og ALT på MotoTrbo / DMR !! Og her er link til hjælp til programmet
Oprettet: man 03. aug 2009, 08:28 Sted: Lyngby Indlæg: 90
Jeg har læset lidt om det software men der har ikke været noget til Windows. Det ser jeg så nu der er kommet. Er der nogle der har erfaringer med det og kan fortælle lidt om kvaliteten af det der afkodes. Det er tilsyneladende ligemeget hvilken Tale gruppe og colercode der bruges - hvis jeg har forstået det rigtigt. Hvad hvis der tales samtidig på Timeslot 1 og 2, kan programmet så skifte med at afspille slot 1 og 2 ?
Hvis man får programmet justeret lige efter bogen - dvs som i vejledningen - lydstyrken på line in på 6-7 % - så kører det fantastisk - knivskarp digital lyd - jeg har kommando promten kørende øverst - og Ian Wrath´s java program nederst - her kan man se kvalitet af signalet, farvekode, timeslots - og talegrupper - og radio id på dem der snakker !!! Så vidt jeg ved kører Parken entertainment også på MotoTRbo - så her er også noget at høre. Yderligere kan programmet jo afkode stort set alt andet end TETRA - incl. Motorolas Astro digitale standard - denne anvendes dog ikke ret meget i DK.