Hej. Er der nogen her der kender frekvensernen hvor udkald til Pocsag sker i Greve, Køge, Egedal, Lyngby, Ballerup og Gladsaxe? Ved nogen om Falck også bruger andre tekstpagere for at tilkalde brandfolkene f.eks. Niros og swissfone?
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35 Sted: Bagsværd Indlæg: 2939
Det er normalt den almindelige brandfrekvens, der benyttes til Pocsag. Greve og Køge kalder således ud på 168.300 og Egedal på 167.925. Lyngby, Ballerup og Gladsaxe er mig bekendt ikke gået over til Pocsag endnu. Pocsag er ikke navnet på en pager men på den protokol, der benyttes. Både Swissphone og Niros laver Pocsag-pagere og Falck benytter mig bekendt Swissphone.
Jeg har godt nok ikke haft en Pocsag-pager i hånden selv, men at dømme efter de mange forespørgsler efter RIC-koder, som jeg har set, så er det vist ikke muligt at få pageren til at vise disse. Typisk er fremgangsmåden, at man koder pageren op til at reagere på de ønskede koder.
Hej Morten og Per. Jeg har nu hentet programmet PDW v/2.60. Hvilken Pocsag hastighed skal være afkrydset for at modtage? Hvad er flex decodning og hvilken hastighed skal være afkrydset for at modtage? Hvad er FLEX / ERMEC, ACARS og MOBITEX?
Har nu gjort som du foreslog men fant ikke svarerne på mine spørgsmål.
Er der ikke nogen der kan fortælle hvordan PDW v/260 helt præcis skal sættes op for at virke? Der er ufattelig mange muligheder for at indstille forkert. Jeg bruger højttalerudgang fra min scanner og mic ind på min bærbare pc.
Falcks Pocsag kører med 2400 baud og det får du næppe til at fungere med højttalerudgangen. Der skal laves et udtag af ufiltreret lyd (såkaldt discriminator-udtag) som skal levere signal til lydindgangen på pc'en.
Tak til OZ7AE Og til Per. Jeg har to scannere. 1 UBC785XLT med diskriminatorudgang. Den har jeg ikke fået noget igennem på. 2. UBC280XLT. Her til aften modtog jeg signal via højttalerudgangen men uden at meddelelsen kom igennem. Kunne Læse alt men ikke selve meddelelsen. Og hvorfor kunne jeg så ikke det? Tidligere i denne tråd efterlyser jeg den rigtige opsætning da der er mange fejlmuligheder. Er der ikke nogen der ved noget om dette?