Da jeg syntes der mangler en liste over de frekvenser som bliver brugt til pocsag data brand udkald, nu hvor det vil blive det eneste man kan aflytte hvad brand redning og politi angår når sine for alvor kommer i værk over hele landet. Syntes jeg at jeg her vil starte med at få samlet nogle af disse frekvenser så alle kan få gavn af dem. Idet jeg opdaget at der i mit område omkring korsør bliver sendt data udkald ud på en ikke offentlig gjort frekvens selvom alle brandstationer i området stadig bruger pagere med tale udkald på de almindelige frekvenser.
SÅ ET OPRÅB TIL JER ALLE. HJÆLP MED AT FINDE DISSE FREKVENSER OG POST DEM HER SÅ VI ALLE KAN FÅ GLÆDE AF DEM.
Med Venlig Hilsen. Lasse Antonsen. Alarm112-foto.dk
Slagelse brandvæsen. 171.300 Korsør og Skælskør og muligvis flere steder. 166.800 Mener også at have hørt at 166.800 også bliver brugt af odense brandvæsen, men ikke sikkert.
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35 Sted: Bagsværd Indlæg: 2939
Der er intet hemmeligt ved frekvenserne for dataudkald. På siden med brand og redning er der løbende blevet opdateret med disse, søg blot på 'dataudkald'. 166.800 er således også med under Odense.
De nævnte frekvenser for Slagelse mv. vil naturligvis blive tilføjet.
En søgning i IT- og Telestyrelsens frekvensregister siger, at 166.800 er tildelt Sorø Kommune. Det passer ikke helt med Korsør og Skælskør, der jo hører under Slagelse Kommune.
Jeg har ikke oplevet, at IT- og Telestyrelsens frekvensregister ikke skulle være opdateret.
Det kan dog sagtens forekomme, at anvendte frekvenser ikke fremgår af registret. Der findes flere eksempler på, at brugere anvender frekvenser, som de ikke har tilladelse til. Eksempelvis har Tønder Frivillige Brandværn fået tildelt ny frekvens, men anvender stadig den gamle.