Oprettet: tir 02. mar 2010, 20:42 Sted: Skanderborg Indlæg: 95
DocD skrev ...
Ja, jeg kan undres over at du kan få dig selv til at skrive som du gør. I min optik er denne tråd den længste jeg har set, omhandlende hjælp til enkeltperson.
Hvor mange har ikke skrevet med kvalificerede bud til dig ?
Hvor mange timer tror du er blevet brugt på at give fyldestgørende svar ?
Er det forkert at sætte sig ind i tingene ved at læse FAQ, hvor stort set ALLE emner er belyst, før man stiller kvalificerede spørgsmål ?
Er det et indspist forum hvor stort set alle der har relevante spørgsmål, får venlige og kvalificerede svar ?
Er man hellig når man øser ud af sin viden til personer med samme interesse, og guider dem igennem diverse forløb?
Hvor finder du et forum med langt over hundrede svar til en person, i en tråd, over bare 3 uger ?
Tror du at dette forum består af folk der bare vil holde på sit ?
Du behøver ikke at svare på disse spørgsmål, du kan jo nøjes med at starte på side et i denne tråd, læs hvad der er skrevet og læs så disse retoriske spørgsmål en gang til !
Jeg må desværre sige, at du har fået ALT serveret på et sølvfad.
Det er dybt skuffende at læse din kommentar, når det med al tydelighed fremgår at en del mennesker, har stået på hovedet for at tilfredsstille dine behov og gjort rigtig meget for at du sku føle dig velkommen, på lige fod med alle andre, med den sære hobby vi nu engang er fælles om, trods at vi givetvis er vidt forskellige mennesker, med alt det nu ellers kan indebære.
Det er kun rimeligt at forvente, at du kan tage lidt ansvar selv.
Mit bedste råd til dig på nuværende tidspunkt er : GROW UP !! FNYS!!
Jeg beklager meget, hvis jeg har stødt dine følelser, og ja, jeg har da fået meget hjælp, og den er jeg da også taknemmelig for...
Jeg syntes dog blot, at spørger man ind til noget konkret som fx frekvenser for et eller andet, så bli´r man oftest henvist til FAQ´en, eller til at kigge i frekvenslisterne - det er måske det jeg godt kan blive frustreret over...
Mange af brugerne her på forummet har jo scanner som stor hobby, og de fleste har stor viden om, hvordan scanneren er opbygget og hvordan alt fungere i praktsis, og derfor henviser man til FAQ & Frekvenslisterne, da man regner med, at alle kan finde ud af scanneren...
Jeg har fx lagt de Maritime, Licensfrie & Fly Frekvenserne ind på scanneren igen, men jeg får ingen trafik på dem her i Skanderborg, er det fordi jeg kun har standard antennen, jeg skulle jo ikke mene, at man kunne gøre noiget forkert...
Det er sådan nogle ting her jeg går død i, som andre måske ville finde ganske nemt, da de lige ved hvad man skal gøre hvis der sker sådan og sådan, bevares, jeg kan sagtens smide nogle frekvenser på med BCTool, men hvis det ikke virker efter hensigten - er jeg på herrens mark...
Måske skal man bare konstatere, at visse ting er svære at forklare over et forum, og nemmere at forklare i virkeligheden, som fx den hjælp jeg fik af justtrading, men det har nok meget af sige, hvor meget man interessere sig for scannerens virkemåde, eller om man blot vil lytte til diverse ting, og der tilhører jeg nok den sidste gruppe....
Hvorfor du bliver henvist til FAQ og frekvenslister er jo fordi at der jo ikke er nogen grund til at sidde og svare på det samme hele tiden. Vi du ikke bruge dem, eller fatter du ikke hvad der står ?
For at snakke om noget andet, er der nogle der kender til fortrydelsesret på antenner og tilbehør??..
Burde der ikke altid være 14 dage på disse ting, da det jo er forbrugsvarer og ikke tilpasningsvarer...
Har købt en antenne hos justtrading som ikke virker efter hensigten her i Skanderborg, og nu påstår han, at han ikke kan tage den retur fordi den har været bøjet efter de foreskrivelser der var med...
Oprettet: søn 20. maj 2007, 22:59 Sted: djursland Indlæg: 43
Tror det hører ind under en anden regl- Der skal være mangler eller defekt fra fabrikken før du kan levere den tilbage med fuld tilbagebetaling. den bliver let bøjet (fuglehømhøm osv . Vel ligesom en NY bil kan man ikke levere tilbage pga. man ikke vil have fordi den egentlig ikke lige var så smart eller hurtig som man troede for at få fuld bil pris igen- Kender ikke reglerne , men det er min opfattelse. PS( du har vel ikke ccts eller meget squelsh på når du scanner marine-licensfrie+ fly !!``??) held og lykke
SA-DK_mob skrev ...
Tror det hører ind under en anden regl- Der skal være mangler eller defekt fra fabrikken før du kan levere den tilbage med fuld tilbagebetaling. den bliver let bøjet (fuglehømhøm osv . Vel ligesom en NY bil kan man ikke levere tilbage pga. man ikke vil have fordi den egentlig ikke lige var så smart eller hurtig som man troede for at få fuld bil pris igen- Kender ikke reglerne , men det er min opfattelse. PS( du har vel ikke ccts eller meget squelsh på når du scanner marine-licensfrie+ fly !!``??) held og lykke
Jeg kan faktisk høre fly nu, det kunne jeg ikke før, men har også fået en lang gummiantenne siden jeg skrev sidste indlæg, og den trækker betydelig bedre end standardantennen...
Har fået fikset det med den antenne jeg havde købt kom til, at true ham med Ekstrabladet - og så var der pludselig ikke nogle problemer med, at returnere varen.
Skal lige prøve, at checke op på de maritime & licensfrie frekvenser med denne her antenne, det kan jo være, at det alt sammen lykkes på et tidspunkt...
Et spørgsmål til de kloge, har politiet ikke repeatere på deres baser ??, jeg kan nemlig godt høre HS Horsens men ikke bilerne...
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35 Sted: Bagsværd Indlæg: 2237
SA-DK_mob skrev ...
Tror det hører ind under en anden regl- Der skal være mangler eller defekt fra fabrikken før du kan levere den tilbage med fuld tilbagebetaling.
Ved fjernsalg har man 14 dages returret og man må godt afprøve varen og stadig returnere den og få den fulde betaling tilbage. Man har ikke krav på returret, hvis man decideret har taget varen i brug.
Hvis en antenne skal bukkes lidt for at kunne afprøves og dette ikke går ud over den generelle funktionalitet, så hører det efter min mening ind under hvad en forhandler må acceptere at tage retur. Det lader jo også til at sagen kom i orden.
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35 Sted: Bagsværd Indlæg: 2237
Rittig skrev ...
Et spørgsmål til de kloge, har politiet ikke repeatere på deres baser ??, jeg kan nemlig godt høre HS Horsens men ikke bilerne...
Nej politiet bruger ikke repeater på deres almindelige arbejdskanaler. Derfor må vognene fanges direkte på mobilfrekvensen og det stiller langt større krav til antennen.