Der er også et radiolink i Ribe pt. både på 446 og 27mhz.
Man kan logge på og lytte, samt PTT'e hvis man lyster. Kunne være sjovt hvis nogle flere kom med radiolinks på FRN.
Vi er på fun-funk.de serveren, på Dansk kanalen.
[ Redigeret tor 07. jan 2010, 17:26 ] Kig på min blog på link for indlæg om bl.a. radioteknik. Nu med kaldesignal: OZ3SR. Jeg er QRV på bandholm repeateren på 145,650Mhz og pilottone 82,5Hz.
Oprettet: tir 20. okt 2009, 15:12 Sted: Nakskov Indlæg: 175
I interface settings bør du kunne vælge hvilken indgang programmet skal benytte. Kig på min blog på link for indlæg om bl.a. radioteknik. Nu med kaldesignal: OZ3SR. Jeg er QRV på bandholm repeateren på 145,650Mhz og pilottone 82,5Hz.
Fik du det til at virke i går? Var ikke lige ved computeren så kunne ikke lige se om dit link kom på, men synes jeg hørte noget med nogen fra vejen. Kig på min blog på link for indlæg om bl.a. radioteknik. Nu med kaldesignal: OZ3SR. Jeg er QRV på bandholm repeateren på 145,650Mhz og pilottone 82,5Hz.
var ikke på efter jeg skrev her i går så ved 21 tiden var den logget af men har leget lidt med det i dag tror jeg skal have reset mit lyd kort M.V.H Morten H Sylvestersen
Oprettet: tor 19. feb 2009, 20:43 Sted: Stevns Indlæg: 70
Jeg er også af og til online på fun-funk serveren (901 hvam). Lavede selv min egen gateway ved at sætte 2 PMR til min pc. Kunne af underlige årsager ikke rigtig få det til at fungere ordentligt med en. Måtte lodde en modstand ind for at støjen fra pc'en ikke skulle aktivere radioens VOX. Til at starte med blev radioen ved med at sende og stoppe med konstant interval, men så opdagede jeg at det var rogerbeepet der aktiverede voxen og fik radioen til at sende igen. UPS :s . Da jeg slog det fra og havde rodet en del med nogle vox- og lyd indstillinger fik jeg det til at virke perfekt :) Kunne være fedt hvis der kom nogle flere der ind, hvis man ikke lige gider lave sin egen gateway kan man jo os bar nøjes med at bruge sin pc, dog ryger lidt af det fede så af synes jeg personligt
Oprettet: ons 30. maj 2007, 21:58 Sted: SLagelse 4200 Indlæg: 329
Jeg vil råde dig til at finde en gm900 i stedet for, Det er meget nemmer og du få en rigtig stabil gateway med god lyd Mangler du niros / motorola udstyr send pb
Oprettet: ons 30. maj 2007, 21:58 Sted: SLagelse 4200 Indlæg: 329
Jeg kan lave kabler til stort set alt. er også ved at lave print til interface, det kniber bar lidt med at lave dem til usb der det er svært at finde noge at delen her hjemme Mangler du niros / motorola udstyr send pb
Du kan vel bare downloade server softwaren og sætte din egen server op med password på.
I så tilfælde findes der andet software, som måske er mere interessant. F.eks. eQSO eller måske lidt bedre understøttet software, som TeamSpeak. Teknisk er der ikke så stor forskel på FRN og TeamSpeak, grunden til at bruge FRN er primært at der allerede er en del andre, der bruger det til udbrede licensfrie kanaler.
[ Redigeret man 18. jan 2010, 11:40 ] Kig på min blog på link for indlæg om bl.a. radioteknik. Nu med kaldesignal: OZ3SR. Jeg er QRV på bandholm repeateren på 145,650Mhz og pilottone 82,5Hz.
Nu er der efterhånden en del links på fun-funk.de Vi har på PMR Nakskov, Høje Tåstrup og Ribe, og på 27Mhz er Ribe også på. Der begynder rent faktisk at være samtaler foretaget over linket, af andre end os der har sat det op. Kig på min blog på link for indlæg om bl.a. radioteknik. Nu med kaldesignal: OZ3SR. Jeg er QRV på bandholm repeateren på 145,650Mhz og pilottone 82,5Hz.
Oprettet: man 13. feb 2006, 19:52 Sted: Tølløse Indlæg: 316
Nu bliver jeg jo lidt nysgerrig. I siger der er systemer som er operative pt? hvordan benytter man disse? Jeg bor f.eks. i Tølløse, og har adgang til at sende på alle frekvenser - kan jeg benytte noget at det som er oppe og køre?
[ Redigeret tor 28. jan 2010, 13:27 ] Qrv: Qth: 70.450 Mobil: 145.600, 145.625
Du kan downloade FreeRadioNetwork programmet til din computer og herefter forbunde til fun-funk.de serveren og vælge rummet "dansk".
Her kan du så enten bruge din computer og en mikrofon, til at sende ud på alle de links der er forbundet lige nu.
Eller du kan sætte en radio (PMR eller 27MHz) til din computer, og derved udbrede netværket i dit område.
Jeg har uddybet det lidt nærmere på min blog: link Kig på min blog på link for indlæg om bl.a. radioteknik. Nu med kaldesignal: OZ3SR. Jeg er QRV på bandholm repeateren på 145,650Mhz og pilottone 82,5Hz.
Det fungerer som echolink, hvis du kender det. Det benytter bare udelukkende de licensfrie radioer og folk sætter selv deres links op, i stedet for at det er sat op på en specifik repeater.
[ Redigeret tor 28. jan 2010, 14:23 ] Kig på min blog på link for indlæg om bl.a. radioteknik. Nu med kaldesignal: OZ3SR. Jeg er QRV på bandholm repeateren på 145,650Mhz og pilottone 82,5Hz.
Oprettet: man 13. feb 2006, 19:52 Sted: Tølløse Indlæg: 316
Jeg kan altså via min pc tale med eks. netværket i Høje - Tåstrup? Og hvis jeg sætter en radio til min pc, så kan alle i mit nærområde tale med netværket i Høje -Tåstrup via min pc.? Qrv: Qth: 70.450 Mobil: 145.600, 145.625
Korrekt. Bortset fra at udover høje Tåstrup kommer det også ud i Nakskov og ribe. Og omvendt hvis du selv sætter radio til. Kig på min blog på link for indlæg om bl.a. radioteknik. Nu med kaldesignal: OZ3SR. Jeg er QRV på bandholm repeateren på 145,650Mhz og pilottone 82,5Hz.
Har lavet en video, der beskriver hvor simpelt det kan være at sætte et link op: link Kig på min blog på link for indlæg om bl.a. radioteknik. Nu med kaldesignal: OZ3SR. Jeg er QRV på bandholm repeateren på 145,650Mhz og pilottone 82,5Hz.