Jeg bruger en Uniden230, som er koblet sammen med en PC som kører med Windows XP, og sammen, kommer der en støj på forbindelsen.
Jeg har prøvet følgende, at trække kablerne således, at ingen strøm kabler er i nærhenden af signal-kablet (Jack). Jeg bruger Line-In og får fint programmet PDW Pocsag til at fange signalet, men med støj, som jeg gerne vil have fjernet, ellimineret.
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35 Sted: Bagsværd Indlæg: 2939
Ok. Jeg spurgte fordi det godt kan være temmelig kritisk at afkode, hvis man ikke bruger discriminator-output. Med det tyder om ikke andet på, at USC230 leverer et rimelig ufiltreret signal på hovedtelefonstikket.
PC-støj i radioer er noget stygt noget at slås med. Da det øjensynlig overføres via kablet kan løsningen være at prøve at filtrere det fra ved at sætte en passende kondensator mellem stel og midterleder i stikket i scanner-enden. En kondensator vil kortslutte høje frekvenser. Alternativt en spole i serie, da en sådan blokerer høje frekvenser. Man kan også prøve blot at dæmpe med en modstand i serie og skrue passende op for volumen på scanneren for at kompensere for dæmpningen.
lige præcies men nu ligger landet sådan det ikke var til vejen men der i mod til rødding og disse er også givet vidre men kan desværre ikke sende dem igen hvor end jeg gerne ville pga virus er alt blevet slettet kan nu huske jeg har sendt ccir koder til flere herinde når de nu har spurgt
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35 Sted: Bagsværd Indlæg: 2939
Jeg var tidligere lidt forbavset over, at det skulle kunne lade sig gøre at afkode 2400 baud via hovedtelefonstikket. Hvis ovenstående er resultatat så forstår jeg det bedre. Normalt så skal der lyd fra discriminator-output til for at kunne afkode 2400 baud.
Oprettet: ons 30. maj 2007, 21:58 Sted: SLagelse 4200 Indlæg: 396
Ikke pt, bliver nok nød til at flyttemin antenne først. Det hhjælper jo nok ikke jeg bruge min mast da jeg kun har et skab der nede og ikke har mulighed for at sætte en pc op.